16 Temmuz 2009

Carlos Santana dayak istiyor

Evet istiyor, ama atmam. Adam babamdan yaşlı en nihayetinde, insanın eli gitmez, yazıktır. Yine de onu sivri sözlerimle yaralayabilirim. Carlos Santana bu blogu takip ediyor, biliyorum; çünkü "kalpten" yazıyorum. "Kalpten gelen" şeyleri seviyor Santana, kendisine kan pompalayacağım.

Geçenlerde memlekete konser vermeye geldi, biliyorsunuz. Ben gitmedim, gitmem. Zamanında Abraxas albümüyle Best Of'larını falan döndürmüşlüğümüz vardır da, geçti artık. Bitti o Lale Devri. Gereksiz bir adam olduğuna da inanıyorum ayrıca. Neyse, kendisi gereksizliğini yalnızca müziğiyle değil konuştuklarıyla da kanıtlamayı başardı. Konserden önce basın toplantısı şeyapmış. Demiş ki;

"Ben müziğin kalpten gelmesi gerektiğine inanıyorum. Bugün bilgisayar teknolojisiyle yapılanın müzik olduğuna inanmıyorum. Bence bu hoş bir tür kirlilik gibi... Teknolojiye karşı değilim çünkü eski kafalı bir adam değilim. Ama bir tesisatçının müzik yapmasını istemiyorum, çünkü ben de gidip kimseyi ameliyat edemem. Ben gerçek bir müzisyenim. Bir rengim yok. Müziği su olarak düşünüyorum, içinde tüm renkler var ancak hâlâ berraklığını koruyor."

Bi git abi ya, bi git, bi uzaklaş. "Hoş bir tür kirlilik" kısmını anlayamadım gerçi, çeviri maymunluğu da olabilir; ama zaten oraya takılmadım. Neymiş, "kalpten gelecek"miş müzik, o "gerçek müzisyen"miş, "tesisatçı müzik yapmasın"mış. La bi git. Bu adamlar çok acayip ha. "Tesisatçının kalbinden müzik gelmez", ben bunu not ettim zaten. Müzik eğitimine inanmayan bir insanım, Santana'nın da inandığını düşünmek istemiyorum; sonuçta müziği "sokakta" öğrenmiş bir herif. Tamam babası profesyonel kemancıymış falan, Carlos abi veletken keman çalmayı öğrenmiş vesaire de, formel bir eğitimi yok. Zaten olmasın, formel eğitim baştan aşağı yalan. Hele müzikte hepten yalan. Mesele o değil. Mesele şu ki bu adam profesyonel müzisyenlikten önce bulaşıkçılık yapmış bir adam. "Bulaşıkçı müzik yapmasın" dersem kalbi kırılmaz mı şimdi? Bu adamlar böyle albüm malbüm yapıp meşhur olduktan, kendilerini "efsane" statüsünde olduklarına inandırdıktan sonra bir elitleşiyor, müziği fetişleştiriyor, ona gıcığım.

Git Carlos, bir daha da gelme.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Bu Santana döneminin de en tırt adamıdır zaten, kalp falan zırvalayan müzisyene de ayrı geriliyorum.. Özetlersem katılıyorum efendim, Banu Güven'i görünce ayarsızlaştı iyice Santana, gider yapmak lazım..

gokceyavas dedi ki...

ötesi berisi her biyersi şahane bu açıklamanın ama..
"tesisatçının müzik yapmasını istemiyorum çünkü ben de gidip kimseyi ameliyat edemem" :)
tesisatçı dediğin ameliyat yapan kimsedir. kim ki ameliyat yapar, o tesisatçıdır. ben tesisatçının ameliyat yapanını severim. sağlam ameliyat, sağlam tesisatçıda bulunur. müziksiz kalan bi tesisatçının hayat damarlarından biri ameliyat olmuş demektir.
"ben tesisatçının müzik yapmasını istemiyorum"
ben de müzikçinin tesisat yapmasını istemiyorum, nolcak şimdi?
hastayım sana carlossantana, giv mi yor hart, meyk it riyıl, or els forget ebaad it!

dadagu dedi ki...

dr.skull diye pek hoş bir topluluk vardı zamanında ankara'da,hepsi tıp öğrencisiydi filan...misal bunların davulcusu alper bey göz hastalıkları mütehassısıdır şimdi.hem müzik yapar, hem ameliyat...tesisattan da anlar mı bilemedim ama santana'nın dediklerini amerika'da yerler,burda yemezler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...