18 Mart 2007

Şarkı: The Beach Boys - God Only Knows (1966)

Orada, burada, her yerde 158 kere tekrarladığım bir şey var; yeniden tekrarlamaktan kendimi alıkoyamıyorum. Her nerede ve ne şekilde karşıma çıkarsa çıksın ilk notasından itibaren beni büyüleyen bir şarkı var, ve şu hayatta en çok sevdiğim şarkı o. Yıllardır böyle, ve sanıyorum bundan sonra ne dinlersem dinleyim her zaman öyle kalacak. The Beach Boys - God Only Knows. Böyle bir müzik olamaz!

Brian Wilson kendini spiritualizme vermeye başladığı dönemlerde yazmış bu şarkıyı. Akor dizilimine dair; "Bir ruhun cennete çıkışını tasvir etmek istedim." mealinde bir şeyler diyor. Paul McCartney'in de hayatında en sevdiği şarkı buymuş; sonradan öğrendim. Hatta çok ilginç bir şey de öğrendim: Bu şarkıyı henüz bilmiyorken dünyanın en güzel şarkısının Beatles'ın Here, There and Everywhere'i olduğunu düşünürdüm. "Aman allahım, insanlar bu şarkının güzelliğinin nasıl farkına varmazlar." diye hayıflanırdım. Paul McCartney God Only Knows'u duyduğu günün akşamı bestelemiş Here, There and Everywhere'i, o kadar güzel bir şarkı yazabilmek için. Neredeyse başarıyormuş!

Şarkı ABD'de yayımlandığında listelerde yalnızca 39. sıraya kadar yükselebilmiş. Bazı şeylerin değeri çok geç anlaşılıyor. Amerika'da pek çok radyo istasyonu bir pop şarkısının içerisinde "god" sözcüğünün geçmesine içerlemiş olacak ki bunu yayımlamayı reddetmiş. Amerikalılara tanrıdan akıl fikir diliyoruz ama yakın gelecekte pek mümkün görünmüyor bu.


Bütün Pet Sounds albümünde olduğu gibi bu şarkıda da davullar bir ritim aracı olarak değil başlı başına bir enstrüman olarak kullanılmış. Düzenlemelerdeki her şey o kadar yerli yerinde ve planlı ki. Bu bir şarkı değil, adeta bir dua; Brian Wilson da müzisyen değil peygamber. Şarkıdaki ana vokal Carl Wilson'a ait, o olağanüstü armoni vokallerde bütün plaj çocuklarını duyabiliyoruz.

Sen olmasaydın ne yapardık Brian Wilson, Allah biliyor vallahi.

Ben bu satırları yazarken de yukardan bir şey indi. Bir insan, komşuymuş. Aylardır ertelediği bir konuşmayı yapmak istiyormuş, basları çok açıyormuşum genelde, kısmam gerekiyormuş. Olur.

Baap bapaam baraaam huuuuu...

Mono miksi her yerde bulunan bu şarkının daha az bulunan stereo miksinin linkini vereyim de, dinleyin:



4 yorum:

Burcu dedi ki...

:) ne güzel yazmışsın: )

Ayça dedi ki...

harikulade şahaneymiş, seni dünyanın en müthiş şarkılarından sorumlu müşavir yaptım şu an. ayrıca bakılabilir: god only knows (lyrics fly)

dadagu dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=gu-EKj2SlVo&mode=related&search=

Tolga Darcan dedi ki...

Yüzyıllar sonra teşekkür ediyorum buz-dokuz sana. Benim için bir onur oldu. Oh, Lyrics Fly'a da sızdım, sızdıkça sızıyorum Ayça hanım. Ehahaha, durun daha, durun.

dadagu, The Smoke da hakikaten mis. O gitarlara verilen efektler de nesi öyle? Mod'ları seviyoruz her daim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...