19 Ocak 2013

Motor Şehri Müptelaları



Bilen bilir, şu dünyada en sevdiğim 3-5-7-9 şeyden biri Motown'dır. Nedendir bilinmez, onca işin gücün arasında, bugünlerde Motown'ın "altın çağ"ı sayılan 1959-1972 arasında yayımlanmış tüm Motown 45liklerini kronolojik sırayla yeniden dinleyip bir "en güzel Motown şarkıları" listesi hazırlamaya çalışıyorum. Hâliyle şarkıları dinlerken arada şarkılar hakkında kim ne demiş, neler olup bitmiş, kim kiminle nerede nasıl bilgilerini edinmek üzere sevgili Google'ı da ziyaret ediyorum.

İşte bu ziyaretlerimin birinde harikulade bir bloga rastladım. Galli bir kardeşimiz ("Gal" mi denir yoksa?) üşenmemiş, 2009 yılında bir "proje"ye başlamış. Bütün Motown şarkılarını 1959 yılından başlayarak, yine kronolojik bir sırayla "kritik" ediyor. Öyle böyle değil yalnız, hani bir iki cümleyle geçiştirmiyor, her bir şarkı hakkında sayfalarca döktürüyor. Bazı noktalarda kendisine pek katılmasam da, çoğunlukla yazdıklarını beğeniyor ve çabasını büyük bir takdirle karşılıyorum. 3,5 yıl içerisinde A ve B yüzleri dâhil olmak üzere şimdilik 293 45liği (toplamda 574 şarkıyı) kritik etmiş. Henüz 1965 yılının ortasına kadar gelebilmiş. Umarım bu projeyi tamamlama fırsatını bulur, hatta proje bittikten sonra bunu bir kitap hâline falan getirir. Adeta "süper bir olay". İnsanı gaza da getiriyor üstelik, "ulan ben de kendi versiyonumu hazırlasam mı" diye düşündürüyor.

Madem öyle hemen linki vereyim, siz de bir göz atın: Motown Junkies.

Bu da dizin sayfası.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Tür sözler ve bağlantı için teşekkür ederiz! Benim "makine-çevirisi" Türk tarafından rahatsız olmayacak umuyoruz.

Seni çok eğlenceli bu harika kayıtları yeniden dinleme olduğunu umuyorum.

Sizin Galler kardeşim

Motown Junkies

Tolga Darcan dedi ki...

Hey!

I'm so glad to have your kind words! I really appreciate your efforts on Motown Junkies and I just wanted to spread the word.

Thank you so much,
Tolga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...